Mattias och Rosie har båda lång erfarenhet från revisions- och redovisningsbranschen. För några år sedan bestämde de sig för att förverkliga drömmen om en egen ekonomibyrå, vilket blev startskottet för Dalacc, som sedermera blivit utsedda till .
De var tidigt inställda på att anamma digitala arbetssätt och hitta ett system som kunde underlätta , faktureringen och lönehanteringen.
– Vi pratade med kollegor i branschen och blev rekommenderade att titta på , berättar Mattias och fortsätter:
– Vid första anblick tyckte vi att systemet var väldigt enkelt att använda samtidigt som vi fick god överblick av både faktura- och löneunderlag. Att det kunde integreras med vårt ekonomisystem, Fortnox, var också ett stort plus.
– Sammantaget upplevde vi att Blikk Byrå passade våra förutsättningar och behov väl, så vi gick på rekommendationen vi fått och implementerade systemet, fyller Rosie i.
Sedan starten har Dalacc vuxit i snabb takt och idag är man nio anställda som levererar redovisning, revision och rådgivning till små och medelstora företag i Ludvika med omnejd. För byråns medarbetare är Blikk en naturlig del av vardagen.
– Alla våra anställda använder i Blikk för att hålla koll på vilka som ska göras när. De rapporterar löpande hur de spenderar sin tid, vilket gör att vi snabbt kan sammanställa kompletta faktura– och löneunderlag som skickas över till Fortnox, berättar Rosie och fortsätter:
– Personligen uppskattar jag även hur smidigt det är att tidrapportera via Blikks mobilapp när jag är ute på kundbesök.
Avtalshanteringen med e-signering och analysverktyget är andra funktioner som Dalacc använder.
– Vi laddar upp samtliga avtal i avtalsmodulen och skickar även ut årsredovisningar och andra viktiga dokument för digital signering. Jag brukar också följa upp och analysera vår debiterbara tid i Blikk, säger Mattias.
Utöver funktionaliteten uppskattar Mattias och Rosie att systemet är användarvänligt och intuitivt. Detta har bland annat visat sig när nya medarbetare anslutit sig till byrån, då de snabbt förstått hur systemet fungerar.
– De gånger det uppstått några frågor eller funderingar har vi alltid fått snabb och bra hjälp av Blikks support, avslutar Mattias och Rosie samstämmigt.