Detta är en annons från Spiris
Post banner
Yrkesvardag

Därför blev bytet av byråstöd smidigt för CAOS Ekonomi

CAOS Ekonomi i Jönköping har byggt sin byrå på kvalitet, långsiktighet och smidiga processer. När behovet av ett nytt byråstöd dök upp blev övergången både enkel och värdefull. – Att ha en leverantör som följer med i byråns vardag och som finns där genom hela processen är två anledningar till varför bytet gick så smidigt, säger Oscar Jörninge, CAOS Ekonomi.

Oscar Jörninge har arbetat inom branschen sedan början av 2000-talet, med erfarenheter från både större byrå och eget företagande. CAOS Ekonomi är en liten byrå med fem medarbetare och med en tydlig ambition: att ha kontroll över alla delar i uppdragen och arbeta effektivt med kunden i fokus.

– Vi hade ett behov av en lösning där allt hänger ihop. När vi började titta på Spiris Ekonomiplattform med funktionen Byråstöd märkte vi direkt att det här var byggt för byråer – med allt från bokföring, fakturering, lön och skatt till uppdragshantering och bevakningslistor. Sen ser jag också fram emot den nya funktionen ärendehantering som kommer efter årsskiftet, säger Oscar Jörninge.

Rätt från start

CAOS Ekonomi gick från tanke till handling. Oscar Jörninge tog beslutet att byta leverantör. Samtidigt fanns en fundering kring hur mycket arbete ett sådant arbete skulle kräva.

– Det visade sig vara enklare än vi trott. Tack vare stödet från Spiris under onboardingen gick bytet från det tidigare systemet till den nya lösningen mycket smidigt, säger Oscar Jörninge. 

Kunddata importerades, uppdrag kopplades på rätt kunder och processen kunde starta utan större hinder. 

– Vi fick hjälp med inställningarna i början så att allt blev rätt från start och vi kände oss trygga genom hela onboardingen. Det var lätt att förstå hur vi skulle strukturera uppdragen, vilka bevakningslistor som skulle användas och hur vi skulle arbeta med kunderna direkt i lösningen, berättar Oscar Jörninge.

En stor fördel med bytet är att funktionen Byråstöd i Spiris samlar all information under ett och samma paraply. I stället för att hoppa mellan flera system har medarbetarna nu allt på ett ställe, med tydlig struktur och automatisering som underlättar det dagliga arbetet.

”Tveka inte – bara kör!”

– Det sparar tid, minskar risken för misstag och gör att vi kan fokusera på det som skapar värde för kunden. Automatisering, fakturering och uppdragshantering fungerar smidigt, säger Oscar Jörninge. 

Han poängterar vikten av att välja en leverantör som är med i utvecklingen, någon som inte bara erbjuder ett system utan också stöttar vid frågor, onboarding och migrering av kunddata. Någon som har en helhetslösning.

– Mitt råd till andra byråer som funderar på att byta är enkelt: tveka inte! Bara kör! Med rätt stöd går det mycket smidigare än man tror och nyttan märks direkt i vardagen.

Just nu – flytta minst fem kunder till Spiris och få halva priset första året

Med Spiris betalar du bara för det du använder – per månad och utan bindningstid. Det är enkelt att flytta alla klienter, och vårt team hjälper dig hela vägen. Just nu har vi extra resurser som snabbt kan få din byrå igång. 

med oss och upplev skillnaden med en lösning byggd för byråer. 

 

Om Spiris:

Att driva redovisningsbyrå med är enkelt. Spiris är den flexibla ekonomiplattformen där allt finns samlat och automatiserat med smarta funktioner – från bokföring till fakturering och lön. Du får tid att fokusera på rätt saker, nämligen att starta, driva och utveckla din företagsdröm utan krånglig administration.

utgiven av

Ansvarig utgivare