Sök
Nyhetsbrev
Du behöver godkänna cookiepolicyn för att kunna se formuläret.
Sök efter artiklar i din yrkesroll
Lönekonsult
Redovisningskonsult
Revisor
Skatterådgivare
2022.09.05 | Uppdaterad: 2022.09.06
Med två nomineringar i kategorierna ”Webbtidningar och nättidningar” och ”Medlemstidningar bransch” har Tidningen Balans chans att vinna Publishingpriset i både tryckt och digital version.
text:
Dan Håfström
Publishingpriset har delats ut sedan 1990 och anses vara Sveriges mest heltäckande kommunikationstävling med inte mindre än 40 olika kategorier för film, webbplatser, tidskrifter, böcker och rapporter. Aspekter som textinnehåll, visuella inslag, form, regi, copy, användbarhet och tryckkvalitet bedöms av en yrkesverksam jury bestående av kommunikatörer, fotografer och journalister.
I år har FAR:s medlemstidning Balans blivit dubbelt nominerad. Chefredaktör Charlotta Marténg är glad och stolt över att redaktionens målmedvetna arbete blir uppmärksammat.
− Det känns extra kul att Balans är nominerad i både print och webb. Medlemmarna ska känna att Balans är deras tidning, oavsett om de läser den på papper eller webben och vi har jobbat mycket det senaste året med att få de båda kanalerna att komplettera varandra, säger Charlotta Marténg.
Nu blir det en höst av spänd förväntan tills dess att vinnarna utses under Publishingprisets galafest i november.