Att förena nytta med nöje är alltid bra. Allt man gör blir lite roligare, oftast har man redan ett brett kontaktnät och har koll på vad det är som är viktigt för kunden och vad som behöver göras. Det finns med andra ord många fördelar med att nischa sin redovisningsbyrå redan från start.
Vad är din passion i livet? Bredvid jobbet alltså. Dans, teater, konst, sociala medier, träning, renovering och bygg eller grafisk formgivning? Tänk dig drömmen att kombinera saker du brinner för med ditt jobb som redovisningskonsult. Att få vara rådgivare till kunder och företag som älskar samma grejer som du – och som de inte kan få av någon annan än just dig.
Om du tycker att det låter som en byrådröm – se då till att nischa din byrå redan från start!
Nischning har hittills – trots att det har varit en nyckel till framgång för många – varit ovanligt inom just redovisnings- och revisionsbranschen. Många experter spår dock att byråer som riktar sig mot vissa kundsegment kommer att få ett uppsving tack vare digitaliseringen. Och kanske är just du undantaget som bekräftar regeln?
Som redovisningskonsult har du ett av de viktigaste jobben – att få Sveriges företagare att starta, växa och blomstra. Därför är vår målsättning på Fortnox att du ska kunna jobba mer med företagare, affärer och relationer än med administration.